Lawak Jenaka...

Go down

Lawak Jenaka... Empty Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:10 pm

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

“Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2.”

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

“Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??”

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK…
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:12 pm

Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi

aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan

outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu,

jadi mari kita habiskan masa bersama-sama. ...

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya kene bekerja selama seminggu,

jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk, untuk seminggu saya takde

kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan masa bersama...

Atuk (the 1st boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa

bersama cucu saya.. Batalkan outstation tuh...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah

membatalkan outstation tu...

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama

untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya. .

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene

pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk.

Atuk menelefon Secretary : Jangan risau, minggu ni kita outstation. Jadi

uruskan semuanya..

Woakakaka... .
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:14 pm

Zaman ni zaman susah. Harga minyak naik terus, akibatnya terjadi
pemberhentian di berbagai syarikat. Salah satunya yg terkena
pemberhentian ialah Suparjo dari Semarang , Indon. Bulan ni dia tak
dapat kirim wang utk isterinya di kampung halaman. Hanya dapat kirim
surat yg isinya demikian:

Isteriku tercinta,

Maafkan
kanda sayang, bulan ni kanda tak dapat kirim wang utk keperluan
keluarga di rumah. Kanda hanya dapat mengirimkan buatmu 1000 ciuman.

paling cinta,
Kanda Suparjo

Seminggu kemudian Suparjo mendapat surat balasan dari isteri tercintanya

Kanda Suparjo tersayang,

Terima kasih atas kiriman 1000 ciumanmu. Utk bulan ini Dinda akan menyampaikan laporan perbelanjaan keluarga:

Tukang minyak bersedia menerima 2 ciuman setiap kali membeli 5 liter minyak tanah.

Tukang letrik mahu dibayar dengan 4 ciuman setiap 10hb setiap bulan.

Tuan rumah mahu sewanya dibayar ansuran 3 kali ciuman setiap hari.

Tokeh kedai runcit tak mahu dibayar pakai ciuman. Dia mintak yg lain jadi Dinda terpaksa berikan saja.

Hal yg sama juga kepada Guru Besar dan guru kelas sekolah di Nanang yg dah 3 bulan tertunggak.

Besok
Dinda nak ke pajak gadai utk tukar 200 ciuman dgn wang tunai sebab
Tokeh pajak gadai dah sedia tukarkan 200 ciuman dan gadaian yg lain dgn
wang Rp650 ribu. Lumayan buat belanja sebulan.

Keperluan
peribadi Dinda bulan ni mencapai 50 ciuman. Kanda tersayang.. bulan ni
Dinda merasa menjadi org paling kaya di kampung kita kerana Dinda
berikan hutang ciuman kepada ramai pemuda di kampung dan siap ditukar
dengan apa pun keperluan Dinda.

Yang dari kanda masih
berbaki 125 ciuman, kanda ada fikiran bagaimana mahu dihabiskan? Atau
Dinda simpan dululah dalam tabung yer??

Paling sayang,
dari Dinda Suti Nirwingsih

.....gedebuk. ... Suparjo pengsan!!!!
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:19 pm

Antara CIA, FBI & PDRM

CIA, FBI dan PDRM masing2 nak
membuktikan bahawa merekalah yg paling terrer bab2 jenayah ni. Jadi, si
President pun buatlaa satu ujian utk mereka.

Dia melepaskan seekor arnab ke dlm hutan dan menyuruh mereka mencarinya.

CIA
masuk ke hutan. Mereka menempatkan binatang2 sebagai informer ke
seluruh pelusuk hutan. Mereka juga menyoal-siasat segala pokok2 dan
batu2 yg ada di dlm hutan. Selepas penyiasatan yg memakan masa selama 3
bulan, mereka membuat kesimpulan yg arnab itu tidak wujud.

Sampai
giliran FBI pulak. Selepas 2 minggu ketiadaan sebarang petunjuk, mereka
membakar hutan itu lalu membunuh segala hidupan di dlmnya, termasuklah
arnab tadi. Mereka membuat kesimpulan yg sudah nasib si arnab tadi utk
mati di dlm hutan itu.

PDRM pulak yg masuk. Mereka keluar 2 jam
selepas itu dgn seekor beruang yg dah lembek sbb kena pukul. Beruang
itu menjerit, 'OK, oK... aku arnab... aku arnab!!
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:33 pm

SILA BERI PERHATIAN N TELITI

Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah
melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilingi
tempat mayat itu diletakkan..

“Dalam bidang perubatan, ada 2 kualiti yang sgt penting untuk menjadi seorang doktor”, kata pensyarah itu.

“Pertama..,
kamu semua tidak boleh jijik melihat mayat”, katanya…sebagai contoh,
pensyarah itu mencucuk satu jarinya ke dalam mulut mayat, menariknya
semula dan menjilat jarinya itu.

“Sekarang, cuba kamu buat”, kata pensyarah itu.

Selepas
beberapa ketika, barulah mereka mengikut apa yang mereka lihat. Seorang
demi seorang memasukkan jari ke mulut mayat dan menjilatnya. Apabila
semua pelajar selesai, pensyarah itu memandang ke arah mereka dan
berkata….

“Kualiti kedua yang sangat penting adalah pemerhatian
yang tajam. Seperti tadi….saya memasukkan jari hantu tetapi menjilat
jaritelunjuk…..

SEKARANG…..TUMPUKAN PERHATIAN….PAHAM!!!!!
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:37 pm

Scary Answer from Women

(Whatever)



Men: What to have for dinner?

Women: Whatever..

Men: Why not we have steamboat?

Women: Don't want la, eat steamboat later got pimples in my face







Men: Alright, why not we have Si Chuan cuisine



Women: Yesterday ate Si Chuan, today eat again?



Men: Hmm..... I suggest we have seafood

Women: Seafood no good la, later I got diarrhea

Men: Then what you suggest?



Women : Whatever..









(Anything)



Men: So what should we do now?



Women: Anything

Men: How about watching movie? Long time we didn't watch movie



Women: Watching movie no good la, waste time only



Men: How about we play bowling, do some exercises?



Women: Exercise in such hot day? You not feel tire meh?



Men: Then find a caf¨¦ and have drink



Women: Drink coffee will affect my sleep

Men: Then what you suggest?



Women: Anything











(You decide)



Men: Then we just go home lo

Women: You decide



Men: Let take bus, I will accompany you



Women: Bus is dirty and crowded. Don't want la



Men: Ok we will take Taxi



Women: Not worth it la... for such a short distance



Men: Alright, then we walk lo. Take a slow walk



Women: What to walk with empty stomach woh?

Men: Then what you suggest?

Women: You decide

Men: Let's have dinner first

Women: Whatever...



Men: Eat what?



Women: Anyting

(Look around... no one here, gonna kill her....)
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:44 pm

Lawak Jenaka... ATT00151
Lawak Jenaka... ATT00154
Lawak Jenaka... ATT00157
Lawak Jenaka... ATT00160
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:46 pm

Nak di kisahkan gelagat sesetengah orang nie kadangkala nak katakan lucu tapi kekadang ada lak kebenarannya... ..>>



Ada orang perempuan punya le berlambak kain tudung berbagai warna
yang di belinya complete semua warnatapi kekadang yang satu warna tu le
yang dia sukapakaii... ..



Ada lelaki yang suka membeli baju jersi kelab bolasepak kesayangan
nya berbagai jenama kelab dia ada tapi yang hairannya dia tak pandai
pun main bola.sepak...



Ada orang kaya membeli beras berkampit kampit dirumah tapi dia
masih makan steak meteak roti dsb..beras/nasi untuk tetamu je
katanya... .



Ada orang memang berminat membeli motosikal/kereta baru berbagai
jenama tapi yang skuter/mini minor buruk tu jugak le yang di bawa dan
di tungganginya... .



Ada orang yang suka membeli drill dan perkakas mengecat rumah
kononya nak tebuk wiring sana wiring sini cat sana cat sini tapi yang
hairannya si tukang letrik dan tukang cat jugak le yang di upahnya...
..(hmmm dasar dah malas nak buat camna)
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:49 pm

Ketam ketip kuku kakinya. Kawan karib Ketam, Kodok, kata kepada Ketam,
"Kenapa kau ketip kuku kaki kau,Ketam... kenapa?" Ketam kata,

"Ku ketip kuku kakiku kerana kuku kakiku kelurut... kakakku kata, kalau kukuku kelurut, kita kena ketiplah!"



Kodok kentut kekeliruan. Kodok kata kekalutan, "Kadang-kadang kalau kukuku kelurut, ku ketip kenapa keluar kudis?"

Ketam ketawa, "Kah..kah..kah..kah..kih..kih..kih..kih..
Kuh..kuh..kuh..kuh!! Kodok.. Kodok.. kenapa kadar kebodohan kau ketara
keterlaluan?"



Kodok kata kepada Ketam, "Ketam. Kenapa kau ketawakan ku?"

Ketam kata, "Kelakar."

"Kelakar ke kurang-ajar?" kata Kodok. Kerana kemarahan Kodok keterlaluan, Kodok ketok kepala ketam kuat kadar kilat.



"kelekuk ! kepala Ketam kebengongan kerana kena ketukan Kodok.

Ketam kata, "Kodok.. Kodok.. kenapa kau ketok kepalaku? Kan kesakitan." Kesian Ketam. Kerana kurang-ajar, kepalanya kena ketok
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:50 pm

Org Asli nye idea nk tipu nyamuk...

Pada zaman dahulu, adalah seorang orang asli yang tinggal dihulu sungai
di sebuah kampung.nak dijadikan kisah, tinggallah seorang polis
berjiran dengannya. pada petang yang hening itu, berjalanlah orang asli
tersebut kekedai untuk membeli kelambu kerana rumahnya adalah sarang
nyamuk. Sekembalinya dari kedai, dipasangnyalah kelambu itu pada
katilnya bagi melindunginya daripada nyamuk.pada malam itu, datanglah
polis tersebut ke rumah orang asli itu untuk
berborak-borak.dicari-carinya orang asli itu tetapi tidak berjumpa.
Akhirnya keluarlah orang asli tersebut dari bawah katil.terkejut
sipolis kerana orang asli tido kat bawah katil sedangkan dikatilnya ada
kelambu.



polis: awatnya tidoq bawah katil?

orang asli: saja... .nak tipu nyamuk
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Thu Sep 18, 2008 4:52 pm

Peribahase 2008

1. Seperti anjing jantan dgn anjing betina

Maknernyer: Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.



2. Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia hinggap.

Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya dia gerenti start balik punyer



3. Sepandai-pandai tupai melompat,tak pernah masok ke sukan Olimpik.

Maknernyee : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus



4. Biar putih tulang jgn putih muker

Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi Mat Salleh plak......be proud of what you are.



5. Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk

Maknernyer: Kentotlah...



6. Seperti kacang luperkan mama

Maknernyer: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler mempopularkan dia.



7. Ader udang di sebalik udang lain

Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu
sorang....check betul-betul,mesti ader sorang lagi kat bawah
ke....tengah ke...baring ke.



8. Biar mati anak jgn mati pucuk

Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak?



9. Sudah jatuh ditimpa piano

Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak.
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by fuzzy on Fri Sep 19, 2008 11:51 pm

PDRM tue berunsur politik... hahaha

tue lawak paling best
fuzzy
fuzzy
Admin
Admin

Number of posts : 369
Age : 33
Location : DELL Global Business Centre, Cyberjaya
Life Quote : Boredom... Need next event...
Registration date : 2008-06-28

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Sat Sep 20, 2008 2:51 am

tau xpe....=p
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by sakurafie on Tue Sep 23, 2008 2:58 am

..hehehe~..yg essay bdk skola tu klako sbb dier da mrepek2..hahaha~.. Laughing
sakurafie
sakurafie
Master Holder
Master Holder

Number of posts : 423
Age : 33
Location : di suatu tempat~
Life Quote : Life itself is a beauty...
Registration date : 2008-07-13

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Tue Sep 23, 2008 1:23 pm

mmg pon...ngarut jerk..name cine lak tu tp amek agame islam...huhu=p
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by sakurafie on Tue Sep 23, 2008 1:26 pm

..hahaha..tu la psl..yang kenot go tu dier ley lak cite psl cite the last samurai.. Razz
sakurafie
sakurafie
Master Holder
Master Holder

Number of posts : 423
Age : 33
Location : di suatu tempat~
Life Quote : Life itself is a beauty...
Registration date : 2008-07-13

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by aen2112 on Tue Sep 23, 2008 2:17 pm

hehe..mmg mengong..ade ke org cmni?
tp mmg ade..membe skolah aku dak cine la die amt pandai tp x ske sejarah..kalo soalan objektif die men jari kre abcd..if kene b so b la jwpn nye..die x bkk kertas soalan lgsg..kalo essay plak die men tibai smpai cikgu x phm tulisan die...haha
aen2112
aen2112
PhD Holder
PhD Holder

Number of posts : 559
Age : 32
Location : Kampar,Payrock
Life Quote : berkawan bio ramai..bercenta bio satu...
Registration date : 2008-07-08

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by sakurafie on Tue Sep 23, 2008 2:57 pm

hahaha..tu ar psl..aku rs bdk tu tatau nak tulis ape da kot..hahah~..kemudian dier pon tringat cite tu..ahahah~.. lol!
sakurafie
sakurafie
Master Holder
Master Holder

Number of posts : 423
Age : 33
Location : di suatu tempat~
Life Quote : Life itself is a beauty...
Registration date : 2008-07-13

Back to top Go down

Lawak Jenaka... Empty Re: Lawak Jenaka...

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum